A kezdet 2007

Az első verseny, egy hegyi felmaraton váltó a Normafánál. 3,5 km Gondolom a fotós azt hitte, hogy teljes távot futottam. Tény. A beérkezés eléggé látványos lett.

 

 2007 hegyi váltó.jpg

 A következő lépcső, ami miatt igazából futni kezdtem: K&H maraton váltó, még a KRSZ színeiben. 7 km. Óriási élmény volt, akkor még fogalmam sem volt, hogy egyszer visszatérek.

 KZ fut2.JPG

Barátom, Kugler Pé rábeszélt, folytassam az edzéseket, és nevezzek a Nike félmaratonra. Olyan lelkes lettem, hogy bele mentem. Pé segített, és egy őrült jó edzéstervet készített. A sok közös futással is nagyban hozzájárult a sikerhez.

A felkészülés Pé-vel. Margit sziget

2007 edzés Pével.jpg

A 22. NIKE félmaraton. 21 km

Csodálatos élmény volt. Nagyon jó formában voltam. Kezdtem A fiammal, Krisszel és egy cimborával, Barnával. Krisz megunta a tempót, és egy idő után elfutott. Barna edzetlenségének köszönhetően lassabb tempót kívánt, így egyedül maradtam. A végén egy jó sprinttel futottam be.  2:06:52

2007 Nike.jpg

Öt év kihagyás következett, 0 km-t futottam. Sokat gondoltam rá, de nem volt időm sem a futásokra. A szünet oka az volt, hogy az adósság hegy felhalmozásával másod illetve harmad állást kellett vállalni.

 

2012 január

Ekkor már a Bajza sulinál voltam, és úgy döntöttem, újra kezdem a futást. Kinéztem a célt, amiért lehet küzdeni. Egy picit nagyképűen azt gondoltam, hogy a félmaratont már egyszer lefutottam, így az nem kihívás, jöjjön egy nehezebb verseny. A hegyi félmaratont akartam, de az a főszponzor kiválása miatt megszűnt. Legalábbis Pesten. Megtaláltam a Samsung terepfutást. Lehetett választani, 7,14 és 21 km között. Én a 21-et választottam. A felkészülési időm, kereken négy hónap volt, teljesen nulláról kellett kezdeni. Jeleztem Pé-nek mit akarok. Ő azt mondta, csináld. Készített erre a négy hónapra egy edzéstervet. Nem az edzésterv volt kemény, hanem az idő volt nagyon kevés. Az összes km amit le kellett volna futnom e négy hónap alatt, 264 km volt. Ez nem sok, ha edzésben vagy, mert egyébként havi szinten futunk kb 100-150 km-t. 0-ról viszont rengeteg volt. Én azt gondolom mindent megtettem az ügy érdekében. Edzettem -20 fokban, hóban, majd napsütésben is.

edzés télen.jpg   

Kb. februárban beléptem a XIII ker futócsoportba. Eleinte nagyon jó volt. Voltam közös futásokon, lehetett beszélgetni magáról a futásról, futókkal

A felkészülésem áprilisig jó sikerült. 2 óra alatt futottam a négy szigetkört, ami 21,2 km. Áprilistól a túledzettség tünetei látszódtak. Nem volt kedvem a futáshoz, és nem is ment. Betartottam az edzéstervet, de erőlködve.

Május1

Eljött a nagy nap, amikor is a verseny előtt már éreztem, valami nem stimmel. Erőtlen voltam, a sok isotóniás italtól állandóan vizelnem kellett, a gyomrom sem volt túl jól. Tehát ha nincs éppen kb 30 fok, valószínűleg akkor sem sikerült volna. 7 km után kiszálltam. Elfogytam. Sosem adtam fel egy edzést sem, végig csináltam mindent, ami elő volt írva, de a versenyre elfogytam

terep21 2012.jpg

Borzasztó érzés volt. Ott ültem a pálya mellett, és sírtam. Annyit elmond a verseny nehézségéről, hogy Pé fél órával rosszabb időt ment, mint síkon.

Túl kellett lépni az dolgon. Persze, mint mindig most is mellettem volt Andrea. Segített a futócsoport, és a tudat. Szerveztem egy csapatot a K&H Maraton váltóra. Helyt kell állni, kudarc ide vagy oda. El kellett kezdeni rövidtávra edzeni.

Az edzések nem mentek túl jól, még mindig nem volt hozzá kedvem. Volt, hogy 5 km-n elfutottam magam. Ebbe is bele lehet jönni. Az eredmények is jöttek. 1km-n 5perc alá tudtam menni. Célom is az volt, hogy átlag 4.5 perceket fussak.

Június 10

Valamelyest elégtétel volt számomra ez a verseny. Egy különleges élmény. Számomra az a nap a futás ünnepe. Vegyes csapattal indultunk Bajza Suli néven, melyben 3 gyerek és 3 felnőtt szerepelt. Életemben először voltam csapatkapitány. Mindenki fantasztikus volt. A csapat, a szurkoló tábor. A saját futásom úgy sikerült ahogy szerettem volna, bár a délutáni futás még mindig nem megy. Némi szúrás a hasfalon. Az időm 33.58 lett. Ami nagyon jó. A csapat az 579 indulóból, a 169.lett. Ez csodás eredmény. Akkor azt mondtam, hogy jövőre jó lenne 2 csapattal indulni. Meglátjuk.

K&H 2012.jpg

 

 

A verseny után, megint úgy tűnt, vége. Zserbó kutyánk beköltözött az életünkbe. Sokat foglalkoztam vele, nyáron nagyon meleg is volt. A XIII ker futócsoportból kiléptem. Nem motivált semmi. Mindaddig így volt míg véletlenül rá nem találtam a csoportra, mely egy új oldalt nyitott a futás nevezetű fejezetbe.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://futobeka.blog.hu/api/trackback/id/tr794846065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása